60 frågor - bara för att det är roligt att prata om sig själv och för att jag inte vill diska.

1. Hur gammal är du? 18 (OCH åtta månader - mycket viktigt det där)


2. Hur gammal känner du dig? 
För det mesta känner jag mig ganska mycket äldre än vad jag är. Men ibland känner jag mig verkligen som arton, men sällan, eller aldrig, yngre.


3. Vad har du gjort i dag? 
Varit i skolan, skrivit biologiprov. Sedan dess har jag bara tagit det lungt hemma. Ikväll blir det nog att gå ut och ta några öl och umgås.


4. Vilken film såg du senast? 
Here Come the Boom tror jag det var. Kollar för mycket på film.


5. Vem ringde du senast?
Jag och Lukas ringde varandra i omlopp igår, för att ingen lyckades svara när den andra ringde, haha.

 


Jag för någon vecka sedan. 

6. Är du besatt av någonting?
 Besatt och besatt, men jag är nog lite beroende av te. Kan få ont i huvudet om jag inte fått mitt morgonte (fast kaffe kan ersätta det, så om man ska vara superkorrekt så är jag beroende av tein/koffein).


7. Är du rädd för blod? 
Nej, skulle jag inte påstå. Men jag ogillar att se operationer på tv och slakt av olika djur.


8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? 
Sitter i soffan i min stökiga lilla etta. I och med renovering av hallen står allt i vardags-/sovrummet för tillfället. 


9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? 
Göran Persson (eller det kanske var först på 2000-talet?), Per-Albin Hansson, Olof Palme och ja, sen kommer jag inte på fler.


10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? 
Nej


ph sourceWilli Brandt, Olof Palme och Bruno Kreisky, 1975.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart kanske? Ja, det måste det vara. Annars mycket jordnära färger.


12. När vaknade du i dag? 
07:30, fast jag gick ju inte upp förrän ca 08:15, snooze-knappen och jag är alldeles för bra vänner.


13. Vilken är din favorithögtid? 
Är inte så värst traditionell av mig. Men julen är mysig, och midsommar brukar inte vara så pjåkig heller.


14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? 
På en varm plats med massa sol och turkost havsvatten. Eller Paris, kan ju aldrig säga nej till Paris.


15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? 
Har nog aldrig varit på en plats jag aldrig skulle vilja återvända till. Men jag minns att jag var i Tromsö och Lofoten (Norge) och hade det himla tråkigt när jag var liten någon gång. Såg inte solen på ett bra tag.


ph source. Typ såhär minns jag min vistelse i Lofoten/Tromsö. Stenigt, grått och öde.

16. Hur vill du tillbringa din pension? Jag skulle vilja köpa ett hus någonstans runt medelhavet. I det skulle jag vilja öppna ett kafé/en restaurang på undervåningen och bo på övervåning med kärleken. 


17. Vad lyssnar du på just nu?
Spotifys censuerade version av Fucking problem - KHS. (Vissa delar är helt borttagna men refrängen som är minst lika "farlig" som verserna får vara kvar.) Tv:n hörs även i bakgrunden.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nopp. 


19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? 
Te, honung, mjölk, fil och flingor. Då skulle jag nog överleva ett tag.


20. Vem är din favoritkändis?
 Oj, har ingen aning. Gillar skådespelerskan Emma Stone, hon är duktig.

ph source. Emma Stone, jäkligt snygg dessutom.


21. Vad är du på för humör just nu? 
Ganska neutral. Stressad över matematik-prov och projektarbete men ändå glad för att det är fredag och helg.


22. Vilka världsdelar har du varit i? 
Europa, Asien, Afrika, Nord- och Sydamerika (för visst tillhör västindien sydamerika?)


23. Snarkar du? 
Lukas påstår det, men jag har aldrig hört någon annan klaga. Men för det mesta pratar och smaskar jag.


24. Vilka yrken har du provat på? 
Kassörska. Mina praktiker på EU-parlamentet och Gernandt och Danielssons advokatbyrå kan jag nog inte räkna med då jag inte jobbade på samma sätt som de anställda.


25. Hur går du helst klädd? 
I shorts, någon schysst topp, slapp vårjacka, solglasögon och ett par boots.

Borde flytta någonstans där det alltid är varmt så jag får gå klädd i shorts hela dagarna.


26. Vilket stjärntecken är du född i?
 Oxe.


27. Vilket är ditt favoritgodis?
 Jag har ju då ingen aning om vad saker heter. Men jag gillar lakrits och sura saker, och choklad i måttlig mängd.


28. Vad sa du senast? 
"Puss", till Lukas, innan jag la på telefonen.


29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
(ÄR, blir det ju då för min del). Haha, då frågar jag mig själv om jag är bra på något längre. Men jag tycker om att skriva och på senare tid har mitt intresse för samhällskunskap ökat. (nu, tre år senare, upptäcker jag att jag valt helt fel linje).


30. Vad har du på dig just nu?
 En mönstrad kjol från Zara, ett vitt linne och strumpbyxor.


Kjolen jag har på mig. Bild tagen när jag köpte den för cirka ett år sedan.


31. Vilken är din favoritaffär?
Om vi pratar kläder så blir det nog Zara, Bikbok och Sisters (och brothers för den delen - har så jäkla snygga killkläder). Annars älskar jag att gå på IKEA och även i andra möbelaffärer. 


32. Vad har du för storlek i kläder? 
För det mesta S eller 36. Men ibland mindre och ibland större - beror lite på vilken passform jag vill åt.


33. Vad har du i dina fickor? 
Har inga fickor.


34. Vad köpte du senast? 
En Cola Zero.


35. Hur många gånger har du flyttat? 
1 gång, när jag flyttade hemifrån.


Bild tagen någon gång de första dagarna när mina tavlor tillfälligt fick stå på en den tidigare ägarens "kvarglömd" hylla.


36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
 Lukas (han är händig och bra att ha, hehe), en stor yacht och en bra bok.


37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
 Kväll tror jag. Men tycker det är himla skönt att komma upp på morgonen - ogillar att sova bort dagar.


38. Senaste filmen du såg på bio? 
Life of Pi med mamma, pappa och Lukas.


39. Har du blivit sydd någon gång? 
Ja, i munnen när jag opererade mig.


40. Har du någon gång badat naken utomhus?
 Yes


41. Vad åt du till frukost? 
Fil med flingor och müsli samt en kopp te.


42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? 
Jag var åtta och gick alltså i trean. Bodde hos föräldrarna, spelade basket och umgicks med vänner mest hela tiden.


43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? 
Då skulle jag nog först åka fast för olovlig körning.


44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? 
Lukas gjorde en macka till mig för en stund sen, haha.


45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? 
Bredvid sängen. Ibland testar jag att lägga den på andra sidan rummet så att jag måste gå upp för att stänga av väckarklockan, men då har det hänt att jag inte vaknat alls.


46. Vad var det sista du åt?
 En macka.


ph sourceJa, men macka såg ju inte riktigt ut såhär...


47. Vem är världens vackraste kvinna?
 Alla är väl vackra på olika vis!!!!!! 


48. Är du blyg? 
I grund och botten, ja. Men har växt i från det ganska mycket.


49. Vilken var den sista konserten du var på? 
På Peace & Love, Rihanna var den absolut sista artisten jag såg.


50. Vad heter du i andra namn? 
Siri Ellen


51. Har du varit med om en bilolycka? 
Nej, bara krockat lite lätt.


52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? 
Det har väl alla! 


53. Vilken är den roligaste träningsformen?
 Basket, eller någon annan bollsport.


54. Har du några husdjur? 
Nej.


55. Vill du gifta dig? 
Förr ville jag inte det, jag fick för mig att man skulle ta varandra för givet då, men det har börjat "gro på mig".

ph sourceOm jag någon gång gifter mig vill jag ha på mig något av Ida Sjöstedt.


56. Var växte dina föräldrar upp? 
Pappa i Tumba tror jag, och mamma i Bromma/Vällingby.


57. Har du någon gång ringt polisen? 
Nej


58. Har du svenskt ursprung? 
Ja, vad jag vet har jag inget annat ursprung.


59. Har du, eller har haft, något smeknamn? 
Annie, Dea, Skruttet (mamma). Finns nog fler men kommer inte på dem på rak arm.


60. Vilka är dina största svagheter?
 Har ett visst kontrollbehov, men det brukar snarare visa sig på ett positivt sätt (genom planering och struktur osv), och det brukar dessutom komma och gå. Samtidigt har jag jättesvårt att sätta mig ner och plugga (vilket säger emot mitt kontrollbehov). 

Junkfood. | |
#1 - - Julia:

Glöm inte bort att kolla in! Just nu har jag frågestund! Skriv en kommentar med 5 frågor och få en länk? Sprid din blogg enkelt!
Kram
-----> www.juliaalbertine.blogg.se <-----

Upp