renovering av hallen.

Igår satte vi äntligen igång med att renovera hallen. Efter tömning spacklades det två gånger och idag är det dags för målning! Personen som målade hallen innan, i någon färg som nog bäst beskrivs som "lattebeige", gjorde inte det bästa jobbet, så min händiga Lukas har fixat till allting med spackel. Vi ska måla det vitt. Eftersom hallen är så pass liten så vill man ju att den ska se så stor och ljus ut som möjligt. När väggarna är klara är det dags att börja bygga hallmöbeln. Den är något svår att förklara, men det hela kommer resultera i mycket förvaring, en hörnbänk och en hatthylla med krokar. (Jag får visa en bild när det är klart!) 
 
Såhär ser det ut för tillfället. Spacklingen är klar och nu skall det målas!
Interior design. | |
#1 - - Ina den Fina :

Att spackla är något at de tråkigaste jag vet... Jag ska måla om köket nu i vår men drar mig verkligen för det så jag vet att det krävs en hel del spacklande först...suck. Hoppas ni får de fint!
Kram från Ystad

#2 - - Lotta:

Va roligt! Ska bli kul att se bilder på när det är klart sen :)

#3 - - Sanna:

Kul o renovera!

#4 - - Ida Nilsson:

Det kommer nog bli fint! Se till att ha ljuda möbler också så blir det ännu ljusare :) Lycka till med renoveringen!

Upp